tiistai 3. huhtikuuta 2012

Viime viikko: koulua, urheilua, ilta ulkona, Liechtenstein ja Laax

Viime viikko meni taas hujauksessa! Maanantaina osallistuttiin Matildan kanssa Meierwiesenstrassen pöytäjalkapalloturnaukseen. Eihän me pöytäjalkapalloa osata pelata, mutta kunnialla päätettiin vetää turnaus läpi. Alkuerässä meitä vastaan tuli The Angry Berd-joukkue ja aattelin et jos me ei hävitä ihan 10-0 oon enemmän kuin tyytyväinen. Pelin alkupuolella tehtiin kaks maalia mieheen ja vie sitä riemun määrää. Ihan ku ois voitettu koko turnaus, kun kaikkien yllätykseks tehtiin kaks maalia. Oli kyl hauskaa!

Fussball

Tiistaista torstaihin meni luennoilla. Keskiviikkona oltiin koittamassa, jos se boulderointi onnistuis. Muuten vedin pari lenkkiä joen rannalla ja oli salilla juoksemassa cross trainerilla. Perjantaina oltiin ulkona isomman porukan kanssa. Oltiin alkuillasta istuskelemassa ja lähdettiin junalla keskustaan puolenyön aikaan. Jonkin aikaa paikkaa pyöriteltyämme päädyttiin Walmanniin ja tanssittiin siellä tunnin ajan. Zürichissä on kiva käydä ulkona, koska paikkoja on tosi paljon. Ainoa on, että tosi moneen klubiin joutuu maksamaan sisälle 20-30 frangia ja juotavat on tosi kalliita. Lähdettiin mäkkärin kautta kotiin, täällä myös mäkissä on Sveitisin hintataso. Esim. happy meal on 7 frangia. En tiedä mitä se Suomessa maksaa, mutta uskoisin ettei ihan noin paljon. Otin hyvän kanahampparin(se oli 7 frangia) ja tultiin 2.33 yöbussilla kotiin.

Istuskelemassa MWS:lla

Heräsin launtai-aamulla klo 9 pyykkäämään, koska 12 jälkeen lähdettin porukalla retkelle Liechtensteiniin! Voin kertoa, että pyykkäys on suht haastavaa, kun pyykkikone ei toimi. Menin hakemaan mun pyykkejä kymmeneltä ihan vaan huomatakseni, ettei kone on pyörittänyt ohjelmaa loppuun. Pyykit siis makas umpimärkinä koneen pohjalla. Laitoin ohjelman uudestaan linkouksesta eteenpäin. Tulos- ei linkousta. Sen sijaan kone teki jotain aivan muuta vartin verran ja lähti sitten alusta uudestaan. Tässä vaiheessa olin seurannut koneen temppuilua sivusta noin puoli tuntia ja halusin vaan saada pyykit pois. Sain koneen onneks lopettamaan ja vettävaluvat pyykit ulos. Koska epätoimivien pyykkikoneiden kohdalla en usko sanontaan "neljäs kerta toden sanoo", laitoin pyykit toiseen koneeseen ja tadaa- linkous onnistui. Voi sitä onnen tunnetta kun sain vaan ne pyykit ulos lingottuina koneesta! Odotin siellä pyykkihuoneessa yhteensä 50 minuuttia, onneks mulla on iphonessa angry birds. :D

Oltiin juteltu Esbenin ja Agan kanssa luennoilla et ois kiva lähtee reissuun Liechtensteinin pääkaupunkiin Vaduziin. Kaavailtiin reissua aluks viime viikolle, mutta siirrettiin sitä viikolla Davosin laskettelujen takia. Alunperin meidän piti mennä perjantaina, mutta valittiin lauantain aurinkoisen sään takia. Laitoin aiemmin viikolla viestiä Meierwiesenstrassen facebook-ryhmään, että ollaan lähdössä reissuun ja mukaan lähti lopulta 20 henkeä. Lähdettiin 12 jälkeen porukalla Hauptbahnhofille ja hypättiin 12.37 junaan. Matkattiin ensin tunnin verran junalla ja runsas puoli tuntia bussilla. Rajalla ei ollut fanfaareja tai rajatarkastuksia eli mistään ei huomannut et tultiin uuden maan puolelle. Hypättiin pois keskustassa ja bongattiin heti korkeella mäen päällä linna. Sinne siis! Käveltiin porukalla linnalle ja ihailtiin kaupunkiin avautuvia maisemia. Nils(ruotsalainen vaihtari) teki Meierwiesenstrasse 62-lipun, joka jätettiin meistä muistoks linnan juurelle. Tultiin linnalta takaisin keskustaan ja mentiin kauppaan ostamaan eväitä piknikkiä varten.  Kaupungin keskusta oli todella pieni ja tuntui, ettei siellä ollut muita turisteja tai paikallisia ollenkaan. Kaupungista oli upeat maisemat sillä lumihuippuiset vuoret kohoaa joka suuntaan. Otettiin suunnaksi Rhein-joen varsi ja istuttiin nauttimaan meidän eväistä. Ihana aurinko lämmitti ja maisemat oli huikeat! Osa porukasta kahlas joen keskellä olevalle osalle ja hauskuutti muita. Seurattiin kuinka Nils ja John Michael miekkaili keppien kanssa ja Nils rakensi patoa. Viiden jälkeen lähdettiin joen varrelta keskustaan päin ja ihailtiin matkalla vuohia. Ne oli tosi hauskoja! Oltais haluttu ottaa yks meidän lemmikiksi asunnolle. Istahdettiin keskustassa kahvilaan ja nautittiin viimeisistä auringonsäteistä. Lähdettiin takaisin seitsemän aikaan ja oltiin kotona yhdeksältä. Päivä oli tosi hauska! Porukka oli hyvää ja parasta oli vaan viettää yhdessä aikaa. Vaduz itsessään ei ole erikoinen. Kaupunki oli pienempi kuin odotin, mutta toisaalta maisemat yllättivät. Annetaan kuvien kertoa loput... :)

Linna pienoiskoossa

Ihania vuohia!

Linna kukkulalla

Esben, Christian, Jason ja Matilda kahvilla

Cameronin jätskiannos, joka oli terästetty vodkalla

Odottamassa bussikyytiä kotiin päin

Bob sai ilmaisia kirjoja Vaduzin kirjastosta, ilme kertoo kaiken.

Sunnuntaina oli ihan viimeinen laskettelupäivä Laaxissa. Lähdin matkaa tunti muitten jälkeen ja kaikkien kommelluksien jälkeen pääsin perille 12 aikaan. Jonna, Matilda, Sigi ja kaks Sigin kaveria oli mennyt jo aikaisemmalla junalla. Syötiin ekaks porukalla lounasta ja laskettiin koko iltapäivä melkein viiteen asti. Ilma oli aurinkoinen, joten päivä oli täydellinen päätös laskettelukaudelle. Laaxissa olis riittänyt laskettavaa toisellekin päivälle, joten täytyy palata sinne vielä!