tiistai 27. maaliskuuta 2012

Davos with ESN

Ilmoittauduin jo helmikuun alussa ESN:n laskettelureissulle Davosiin. Tapahtuma oli todella suosittu, sillä osallistujalista meni täyteen yhdessä päivässä. Pääsin kuitenkin jonotuslistalta oikeelle listalle ja näin mukaan reissuun. Jei! Jotenkin reissu tuntui silloin niin kaukaiselta ja yllätyin siitä, miten nopeesti se oikeesti tuli.

Lähettiin matkaan perjantaina viideltä ja majoituttiin Davosissa hostelliin. Meitä oli matkassa suomalaisista tytöistä Jonna, Matilda, Annika ja Elina. Lisäks tiesin muutaman muun tyypin jo etukäteen. Käytiin illalla vaan hakemassa kaupasta syömistä ja mentiin nukkumaan. Osa jatkoi vielä iltaa ja meidän huoneeseen piti vielä kuudenneks tulla nukkumaan kiinalainen tyttö.

Yllätys oli yöllä melkoinen kun huoneeseen kömpi kiinalaisen tytön sijaan saksalainen poika, joka olis siis toinen matkanvetäjistä. :D Herättiin lauantaina kahdeksan jälkeen, syötiin hyvät aamupalat ja suunnattiin rinteisiin Jakobshornin puolelle. Osa lähti vuokraamaan kamoja ja he tulivat jälkeenpäin rinteisiin. Ilma oli pilvisistä ennustuksista huolimatta aurinkoinen, ihanaa! Syötiin lounasta 12 aikaan ja osa kävi uimassa poreammeessa. Jatkettiin laskuja viiteen asti ja suunnattiin suihkun kautta syömään porukalla. Meille oli varattu läheisestä hotellista ruokailu: alkusalaattia ja lihakastiketta perunamuusilla. Meillä piti olla ohjelmassa yökelkkailua, mut se oli valitettavasti jouduttu perumaan liian lämpimien kelien vuoksi. Syömisten jälkeen mentiin koko porukalla istuskelemaan yhteen hostellihuoneista ja lähdettiin after skihin yhdentoista aikaan. Siellä meno oli ylimmillään ja viihdyttiin johonkin puoli kahteen asti.

Sunnuntaina oli aikainen herätys ja se tuntui vielä aikaisemmalta, koska yöllä oli siirretty kelloja. Aamupalan jälkeen lähdettiin rinteisiin Parsennin puolelle. Rinteet oli hyvässä kunnossa ja niitä oli enemmän kuin Jakobshornin puolella. Parsennin puolella oli pujottelurata ja vedettiin se Annikan kanssa läpi. Oli hauskaa! Ilma vaihteli aurinkoisesta pilviseen ja taas aurinkoiseen. Päivä kuitenkin meni nopeasti ja viiden aikaan käytiin hakemassa hostellilta kamat ja hypättiin kuuden junaan. Takaisintulomatkalla alkoi väsymys painaa ja oli ihanaa päästä kotiin yhdeksän aikaan. Hauska viikonloppu kaikenkaikkiaan ja oli kivaa laskea kaks kokonaista päivää. Täällä alkaa jo kevät valtaamaan alaa ja nyt on ihan viimeiset hetket lähteä laskettelemaan. Davosin reissu ei kuitenkaan ollut ihan viimeinen, sillä paluumatkalla suunniteltiin, että tehtäisiin ens viikonloppuna vielä päiväreissu Laaxiin.

Sigi vetää telemarkkia

Thumbs up! part 1

Thumbs up! part 2

Mua väsytti

Tää on otettu katon peilin kautta :D

Elina lounaalla

Poreammeessa ja alpit taustalla- ei huono!

Paragliding näyttää niin siistiltä, pakko kokeilla joskus!